Akumulator - jak kupić mądrze

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • robertowicz
    Drive
    • 2016
    • 97

    Polecam pooglądać kanał https://www.youtube.com/channel/UCbS...g8h23vw/videos
    Chłopaki pomału się rozkręcają i fajne testy robią. Pasuje im opowiedzieć coś o Optimate żeby potestowali.

    Komentarz

    • pedros
      RS
      • 2009
      • 1958
      • Volkswagen
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

      Zamieszczone przez robertowicz Zobacz wpis
      Polecam pooglądać kanał https://www.youtube.com/channel/UCbS...g8h23vw/videos
      Chłopaki pomału się rozkręcają i fajne testy robią. Pasuje im opowiedzieć coś o Optimate żeby potestowali.
      Dobry kanał - fajnie ze im chce się

      Ale CtekA obronie z testów - jak byk przy padzie aku obowiązkowo Recond trzeba użyć - w kwasiaku oczywiscie i gęstość elektrolitu wraca.

      Dobrze chłopaki mówią - kupuj dobry prostownik bo kupujesz raz na całe życie (chyba ze technologia zmieni się na lipofe Li Jon itp wtedy uniwersalnych trzeba szukać)

      jak na razie mi styka 5A w Optimate i cteku oraz 4A z biedry ale jakbym dzisiaj kupował to 10A Victrona z bluetoothem.
      Nadal podtrzymuje ze Opti miażdży Cteka którym byłem zauroczony dopóki nie dotknąłem Optimate

      Komentarz

      • toomasz
        Elegance
        • 2010
        • 910
        • Volkswagen
        • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

        pedros
        A powiedz co takiego fajnego w tej ładowarce Optimate co przemawia na jej korzyść zestawiając ja z Ctek ?

        Komentarz

        • pedros
          RS
          • 2009
          • 1958
          • Volkswagen
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

          Optimate ZaczynA ładować od niższych napięć.
          ma serie programów automatycznie dobieranych i rozróżnia czy aku jest w aucie czy pozA autem. To jest istotne przy podnoszeniu padaki ( normalnie w aucie aku wpięty w instakacje to max 16V poza instalacja 22V !)
          Reasumujac Optimate zostawia akumulator pełniej naładowany i co ważne nic nie można spierdzielic przy ładowaniu w przeciwieństwie do Cteka gdzie recondem można Agm załatwić na cacy.

          Ponadto mie wiem jak opti to robi ale podnosi beznadziejne przypadki szczególnie AGM

          Komentarz

          • toomasz
            Elegance
            • 2010
            • 910
            • Volkswagen
            • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

            Dzięki za opis, wobec tego Victron jest lepszy od Opti?

            Komentarz

            • PieTrzaK
              L&K
              • 2009
              • 1323
              • Octavia I (1U2)
              • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

              Tak czytam czytam i szczerze mówiąc głupieję.

              O1 TDI (AXR), często gęsto jeżdżona dookoła komina po mieście. W tej chwili pod maską siedzi ponad 4 letni Banner PowerBull 74AH 680A i mam nieodparte wrażenie że zaczyna już klękać. Rano napięcie w okolicach 12,2V i to po trasie, jak było poniżej zera to brakowało entuzjamu w kręceniu. Zaczynam się rozglądać za następcą.

              Co brać? Znowu Bannera? Dopłacić do MOLLa? A może iśc w stronę czegoś bardziej budżetowego bo będzie działać tak samo?

              Komentarz

              • Sebastian_M26
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 1823
                • Superb II (3T4)

                Teraz na rynku panuje tendencja równania w dół. Naładuj swój akumulator bo możesz kupić jeszcze coś gorszego niż masz. Jak chcesz kupić wybierz polski wyrób robiony przez nas i pieniądze zostaw w kraju czyli autopart, zap, jenox.
                Seria 188KM/270Nm na 95RON

                Komentarz

                • cytrynowiec
                  L&K
                  • 2015
                  • 1056
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  Zamieszczone przez robertowicz Zobacz wpis
                  Polecam pooglądać kanał https://www.youtube.com/channel/UCbS...g8h23vw/videos
                  Chłopaki pomału się rozkręcają i fajne testy robią. Pasuje im opowiedzieć coś o Optimate żeby potestowali.
                  Świetny kanał.....z tym rozkręcaniem to bym powiedział że ostatnie miesiące to turbo rozkręcanie

                  Redaktor Mazurek zapowiedział testy ładowarek....bo w teście ładowania wygrał zwykły polski prostownik STEF-POL EST-303 12V 12A. Za ok. 135 złotych. Zobaczymy jak to wyjdzie...

                  Komentarz

                  • Sebastian_M26
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 1823
                    • Superb II (3T4)

                    Mogli nie odkrecać celi, chciałbym zobaczyć ten syf po ugotowaniu szczelnego akumulatora stefpolem.
                    Seria 188KM/270Nm na 95RON

                    Komentarz

                    • pedros
                      RS
                      • 2009
                      • 1958
                      • Volkswagen
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                      Zamieszczone przez toomasz Zobacz wpis
                      Dzięki za opis, wobec tego Victron jest lepszy od Opti?
                      Przyszłościowy. Mocniejszy. Droższy.

                      Komentarz

                      • pedros
                        RS
                        • 2009
                        • 1958
                        • Volkswagen
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                        Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
                        Mogli nie odkrecać celi, chciałbym zobaczyć ten syf po ugotowaniu szczelnego akumulatora stefpolem.
                        Przecież mówił redaktor wyraźnie iż do zwykłych korków stefpol a absolutnie NIE do hermetycznych i AGM.


                        Komentarz

                        • cytrynowiec
                          L&K
                          • 2015
                          • 1056
                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                          Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis

                          Przecież mówił redaktor wyraźnie iż do zwykłych korków stefpol a absolutnie NIE do hermetycznych i AGM.

                          No przy takim ładowaniu wątpię aby się nadawał...no i mamy kolejny test...ładowarki z ctek mxs 5:

                          W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.

                          Komentarz

                          • PieTrzaK
                            L&K
                            • 2009
                            • 1323
                            • Octavia I (1U2)
                            • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                            Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
                            Teraz na rynku panuje tendencja równania w dół. Naładuj swój akumulator bo możesz kupić jeszcze coś gorszego niż masz.
                            Tego się właśnie boję :/ Tak czy siak, nawet jak mój jeszcze trochę pożyje to raczej ma już bliżej do końca żywota niż dalej i kiedyś na coś trzeba będzie go zamienić.

                            Komentarz

                            • Sebastian_M26
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 1823
                              • Superb II (3T4)

                              Niby z testów wynika że ostatnim dobrym aku jest Megatex Amega7, a reszta to trzeba się cieszyć jak 4 lata dożył.
                              Seria 188KM/270Nm na 95RON

                              Komentarz

                              • pedros
                                RS
                                • 2009
                                • 1958
                                • Volkswagen
                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
                                Niby z testów wynika że ostatnim dobrym aku jest Megatex Amega7, a reszta to trzeba się cieszyć jak 4 lata dożył.
                                Wschodni bracia jeszcze nie ulegli globalnym tendencjom i chwała im za to - odlewane kratki to skarb bo ma to swoje pokrycie w trwałości. Ponadto tego typu akumulatory są doskonale podatne na regenerację już zapomniana ze względu na ekonomie - wymiana elektrolitu poprzedzona procesem odsiarczania to kolejne kilka lat akumulatora i to za jedyne dwieście pare złotych za nowy akumulator

                                Komentarz

                                • PieTrzaK
                                  L&K
                                  • 2009
                                  • 1323
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                  Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
                                  to za jedyne dwieście pare złotych za nowy akumulator
                                  75ah Megatex Amega7 to już ~400zł a nie ~200, więc cena taka... normalna bym powiedział, nie jakas super okazyjna :P

                                  Komentarz

                                  • Sebastian_M26
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 1823
                                    • Superb II (3T4)

                                    Ogólnie akumulatory bardzo podrożały, ten podstawowy rozmiar 278/175/190 to 350-400 w seriach silver/s5/futura czy polskie. Ogólnie to jest problem z dostępnością Amegi.
                                    Ostatnio edytowany przez Sebastian_M26; 221.
                                    Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                    Komentarz

                                    • pedros
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 1958
                                      • Volkswagen
                                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                      Zamieszczone przez PieTrzaK Zobacz wpis

                                      75ah Megatex Amega7 to już ~400zł a nie ~200, więc cena taka... normalna bym powiedział, nie jakas super okazyjna :P
                                      Duży faktycznie jest droższy ale i tak 60% ceny Moll'a

                                      Komentarz

                                      • Marcin_med
                                        Ambiente
                                        • 2015
                                        • 148

                                        co sądzicie o Varta Silver 60Ah 680A D52 AGM do OII 1.6 MPI?

                                        Komentarz

                                        • dragster
                                          Elegance
                                          • 2009
                                          • 895
                                          • Honda

                                          Po 6 latach, dziś pierwszy raz padła Varta Blue 74Ah, 680A. Zakręciła rozrusznikiem przez ułamek sekundy i koniec. Pokazała napięcie 12,23V. Aku jest nierozbieralny i nie da się zmierzyć gęstości elektrolitu. Obecnie ładowana ładowarką w trybie ze śnieżynką (recond czy jakoś tak). Zobaczymy po tym, jakie jest ładowanie z alternatora na zapalonym silniku... Ech liczyłem (jak wielu w swoich autach), że przetrwa tą zimę jeszcze.
                                          Silnik R18A2.
                                          http://www.dadrl.org.uk
                                          http://www.lightmare.org

                                          Komentarz

                                          • endryu
                                            RS
                                            • 2006
                                            • 3777
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                            Jaką ładowarką ładujesz?
                                            Większość ładowarek (na przykładzie lidlowej i nie tylko) nie jest w stanie naładować rozładowanego akumulatora. Transformatorowy prostownik np.10A już tak.
                                            Do elektrolitu możesz się dostać po wywierceniu odpowiednich otworów nad celami i później trzeba dobrać odpowiednie korki do uszczelnienia.
                                            O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                            O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                            =================================================

                                            Komentarz

                                            • dragster
                                              Elegance
                                              • 2009
                                              • 895
                                              • Honda

                                              Ctek 3.8.
                                              Kluczowe będzie jeszcze sprawdzenie ładowania na zapalonym silniku, bo jest nowy alternator i trza sprawdzić czy on nie nawala.
                                              Jak ładowanei będzie ok, to w poniedziałek pojadę do roboty, wezmę kable, auto postoi 9 godzin i zobaczymy.
                                              A jak już trzeba będzie kupić, to będzie aku z odkręcamymi korkami np. Topla. Ma być europejski i z odkręcanymi korkami.
                                              Ostatnio edytowany przez dragster; 7924.
                                              Silnik R18A2.
                                              http://www.dadrl.org.uk
                                              http://www.lightmare.org

                                              Komentarz

                                              • endryu
                                                RS
                                                • 2006
                                                • 3777
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                Ctek też nie da rady w pełni naładować akumulatora szczególnie o dużym Ah. https://www.youtube.com/watch?v=q2wqoMq8nGw
                                                Polskie akumulatory za drogie?
                                                O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                                O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                                =================================================

                                                Komentarz

                                                • dragster
                                                  Elegance
                                                  • 2009
                                                  • 895
                                                  • Honda

                                                  Tak widziałem. U mnie ładowarka będzie ładować co najmniej 24 h.
                                                  Jak znajdę w okolicy, polski z odkręcanymi korkami, to kupię go. Choć już poprzednio byłem w kilku zakładach i poza Toplą nie mieli nic z odkręcanymi korkami, a czuję, że w ciągu paru dni będzie potrzebny nowy.
                                                  Silnik R18A2.
                                                  http://www.dadrl.org.uk
                                                  http://www.lightmare.org

                                                  Komentarz

                                                  • dragster
                                                    Elegance
                                                    • 2009
                                                    • 895
                                                    • Honda

                                                    Ładowarka pokazała, że naładowany. Auto odpaliło "od strzału" można powiedzieć . Napięcie ładowania, przy włączonych światłach i klimie, było 14,59V.
                                                    Hmm...
                                                    Nie będzie ładowany w nocy i zobaczymy jakie napięcie rano pokaże.
                                                    Silnik R18A2.
                                                    http://www.dadrl.org.uk
                                                    http://www.lightmare.org

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...